שיווק באמצעות חתימה במייל

מרץ 25, 2020

לכל איש יש את החתימה הייחודית שלו וזו עליה הוא החליט ולכל עסק יש את הלוגו והסלוגן אשר מהווים כרטיס ביקור דיגיטלי של העסק.

במאמר זה נסביר מהי המשמעות של החתימה, מדוע היא כה חשובה לבעלי החברה ומנהליה וכיצד ניתן לשווק את העסק באמצעות חתימה במייל.

מה משמעות החתימה?

בואו נתחיל בראשית ונגדיר מהי המשמעות של החתימה בכלל. חתימה היא סימון כלשהו של אדם על מסמך, יצירה או קבצים דיגיטליים אותם הוא יצר או אותם הוא אישר לשימוש. החתימה מסמנת את האותנטיות של המסמך החתום ו/או ההוראה החתומה.
אם עד לפני מספר שנים חתימתו של אדם נעשתה בכתב ידו, בתקופה האחרונה עם התפתחותו של האינטרנט והעולם הוירטואלי, נעשה שימוש רב בחתימה דיגיטלית ואלקטרונית. חתימתו של אדם היא החותם האישי שלו.

מהי חתימה במייל?

נכון להיום אחד אמצעי התקשורת המרכזיים של רובינו הינו באמצעות הדואר האלקטרוני ולכן הדגש הינו על החתימה הדיגיטלית במייל. כיוון שהחתימה היא חלק בלתי נפרד מרוב המיילים אותם אנו שולחים בתור בעלי עסק, מנהלים בחברה ועובדים, קיימת חשיבות גדולה לאופן בו אנו בוחרים לחתום על המייל ולצורה בה החתימה נראית על גבי דף התכתובת האלקטרונית במייל. מדוע? כי היום כל דבר הוא אמצעי שיווקי מיתוגי. גם החתימה שלכם.
אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המלא על מהי חתימה למייל.

חתימה אלקטרונית שיווקית – על מה מדובר?

נכון להיום אחד המרכיבים החשובים בכל מייל הוא החתימה. החתימה המעוצבת אותה מצמידים לתכתובת המייל היא הזדמנות מצויינת לשווק את העסק וזאת באמצעות מיתוג נכון. פעולת עיצוב החתימה הינה פשוטה וזולה ויכולה להוביל לשינוי משמעותי ומבורך בתדמית העסק.

לדוגמה, אם אתם בעליהם של משרד עורכי דין ואתם מעוניינים לשדר סולידיות ומקצועיות תוכלו לעצב את החתימה שלכם ככרטיס ביקור דיגיטלי ולהשתמש בהצמדת הלוגו של העסק לחתימה, בבחירת פונטים המשדרים רצינות, בבחירת אותם צבעים של הלוגו גם לפונטים ועוד.

לחלופין, אם פתחתם עסק חדש שעיקרו הפעלות לימי הולדת תוכלו ליצור חתימה שאליה מוצמד קישור לאתר ההפעלות, להשתמש בפונטים מעוגלים וצבעוניים ולהצמיד תמונה של ליצן עם בלונים או כל תמונה אחרת שתמחיש היטב את המומחיות של העסק וזאת מלבד כמובן כל פרטי ההתקשרות שלכם (שם, תפקיד, נייד ועוד).

קחו בחשבון שחתימה במייל מתלווה לכל מייל אותו אתם שולחים ורוב בעלי העסקים והעובדים שולחים מדי שבוע לפחות מאה מיילים.עיצוב נכון של חתימה אלקטרונית הכוללת החלטה נכונה לגבי תוספת הלוגו והסלוגן של החברה שלכם, בחירת פונטים מתאימים, בחירת גוונים מתאימים תוך שימוש בגווני לוגו החברה יהפוך את החתימה שלכם לכרטיס ביקור דיגיטלי אשר ימתג את החברה שלכם ויעזור בשיווק המוצרים והשירותים אותם היא מספקת לצרכנים.

כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא להכיר את האפשרויות של עיצוב חתימה ולהתחיל ליישם.

כיצד הופכים את החתימה לכלי שיווקי?

  • ניסוח – ראשית כל, יש לחשוב כיצד אתם מעוניינים להציג את עצמכם ואת החברה שלכם. האם לאתם מעוניינים להקליד קודם כל את השם המלא שלכם ולאחר מכן את הגדרת התפקיד שלכם בחברה ובשלב השלישי את פרטי ההתקשרות ורק לאחר מכן קישור לאתר החברה והסלוגן שלה או שמא אתם מעוניינים להדגיש ראשית כל את החברה וכל הקשור אליה ולחתום בשמכם ובהגדרת התפקיד שלכם.
  • צבעים – מעוניינים למתג את החברה? נסו להשתמש בצבעים של הלוגו של החברה ואף להשתמש בסלוגן של החברה בחתימה שלכם במייל. אם אתם למשל עובדים בקבוצת הוט ואתם מחליטים שהגוונים בחתימה שלכם יהיו בצבעים של אדום ולבן, קרוב לוודאי שאנשים שהמכותבים שלכם יזהו אתכם עם החברה שלכם.
  • פונטים – ראשית כל יש לבחור בפונטים ברורים וקריאים המתאימים לסגנון אותו אתם מעוניינים לשדר. כלומר, אם אתם עובדים במשרד קופירייטינג תוכלו בהחלט לבחור בגופן 'גוטמן כתב יד' ואם אתם עובדים במשרד עורכי דין קרוב לוודאי שגופן 'דיויד' יהיה הגופן המתאים ביותר.
  • תמונה – אל תוותרו על תמונה, שכן התמונה היא "לחיצת היד" שלכם עם הלקוח באינטרנט.
  • קישור – הקפידו על קישור על אתר החברה בחתימה שלכם וכן על כל פרטי ההתקשרות המלאים.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם ...

7 סיבות למה אתם חייבים חתימה דיגיטלית למייל

טרם אתם מחליטים האם אתם מעוניינים בחתימה דיגיטלית למייל שלכם, חשוב שתבינו מהי חתימה דיגיטלית ומהן הסיבות שמובילות כל כך הרבה אנשים לבחור ולשלוח מסמכי דואר אלקטרוני עם

מהי חתימה למייל ולמה צריך אותה?

אפשר להגיד שחתימה למייל היא כמו לוגו. כלי מיתוגי – וחשוב שהוא יראה מקצועי ונעים.
אחת המטרות של לוגו היא לחזק את המיתוג שלכם ובכך שהלקוחות שיראו אותו יזהו ישר שמדובר בכם.

מעוניינים ליצור חתימה מותאמת אישית למייל שלכם?

בפחות מ-60 שניות - הכניסו את הפרטים שלכם, של העסק, הוסיפו לוגו והעתיקו למייל