חשבו על המותגים שאתם מכירים כמו נעלי ״נייק״ או ״קוקה קולה״. החברות האלו הפכו להיות מותג בין היתר בזכות מיתוג עסקי נכון. מיתוג עסקי זהו למעשה תהליך שבו הופכים את העסק למותג חזק ומנצח, באמצעות עיצוב האלמנטים הוויזואליים המזוהים עם העסק, כגון: הלוגו, הצבעים, הגופנים, הסלוגן, כרטיסי הביקור, המארזים, עיצוב אתר האינטרנט, פליירים, ברושורים, תפריטים, מפיות ומצגות.
אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, ולכן בפעם הראשונה שקהל היעד שלכם נחשף לעסק שלכם עליכם להשאיר עליו רושם ראשוני חיובי. אחת הדרכים לעשות היא באמצעות מיתוג עסקי. הנה כמה מהיתרונות הרבים של מיתוג לעסק:
המיתוג העסקי בא לידי ביטוי בין היתר בחתימה אישית למייל. זוהי חתימה הכוללת את הלוגו של בית העסק, פרטי הקשר שלו והסלוגן. החתימה מופיעה באופן קבוע בתחתית המייל, והיא בלעדית לעסק שלכם. החתימה האישית יוצרת רושם רב על לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאלים או שותפים עסקיים, ומבטיחה שהעסק שלכם יהיה בלתי נשכח. חשוב מאוד שהחתימה תבטא את זהות העסק שלכם, ושתתאים למיתוג העסקי שבחרתם. כך תוכלו לחזק עוד יותר את המותג שלכם ולהוביל את העסק להצלחה.
לפני שאתם מתחילים בתהליך המיתוג, חשוב מאוד שתבצעו מחקר שוק על המתחרים בענף שלכם ותבחנו את המאפיינים של קהל היעד שלכם. עליכם להחליט מהם המסרים והערכים שאתם מעוניינים להעביר לקהל היעד, ולחשוב כיצד ניתן להביא אותם לידי ביטוי בשפה העיצובית של העסק שלכם.
חשוב מאוד שהמיתוג יהיה תואם לזהות העסק שלכם. כך למשל, אם יש לכם גלידריה תוכלו לבחור לוגו צבעוני ועיצוב מתקתק, בעוד שאם אתם מנהלים משרד רואה חשבון עדיף לכם לבחור בעיצוב קלאסי ומינימליסטי יותר המשדר רצינות.
דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא שתהיה אחידות בין כל האלמנטים הוויזואליים של העסק שלכם. חוסר אחידות עלול לגרום לבלבול ואובדן אמון בקרב הצרכנים, ולפגוע בתדמית של המותג. לכן אם בחרתם בלוגו מסוים, הקפידו שאותו לוגו יופיע בכל מקום שבו מופיע העסק שלכם, כמו מארזי המוצרים, עמוד הפייסבוק ואתר האינטרנט שלכם.
בנוסף, זכרו שקהל היעד צריך להתחבר למיתוג העסקי שלכם. כדאי לערוך קבוצת
מיקוד ולבדוק מהי ההשפעה הרגשית שיש למיתוג שלכם. המיתוג חייב לעורר רגשות חיוביים ולעודד את הלקוחות הפוטנציאלים לפנות אליכם.